B O T A N I C A
Pėsčiųjų tiltas per Nerį ties botanikos sodu
2019
tiltas B O T A N I C Aįkvėptas klasikinių harmonijos principų irkuriamas kaip ultramodernigrynoji skulptūrinė konstrukcija.Prisimenama renesansinė Vilniaus arkadų tradicija, botanikos sodo kaimynystė ir beamžė, geometrinėapskritimošvara.Botanika – mokslas,tiriantis augalųsandarąirformągamtoje, – tampa metafora, paskatinusia mąstyti kultūrinį-architektūrinį karkasą bei jo santykį su gamta.MINTISKonstrukcijos pagrindinėmintis- “T” standumo briauna naudojama ne po tiltu, o virš jo.Tokiu būdu išgaunamas tilto vizualinis lengvumas plačiose panoramose. Sukurti tiltą ne tik kaip praėjimą, bet ir kaip pakviečiančią sustoti ir pabūti erdvę – galeriją, patrauklią miesto romantinęvietą buvimą ant jo, t.y. viduje. Dalyje arkų erdvės, kaip poilsio zonoje, komponuojami suolai. Perspektyvus tilto patrauklumas taip pat slypi tame, kad arkada gali tapti netradiciniu šviesų, halogramų ar kitokių ekspozicijų laikinuoju plotu.Atkreipiamas dėmesys įpatiltės kuriamą emocinį krūvį, kuomet tilto formos išgyvenamos jįpraeinant ar praplaukiant, t.y. žiūrint iš apačios.Daugelio patilčių nuotaika būna sunki, nes matomos sunkiasvorės stambios konstrukcijos, dažnai keliančios gniuždančias nuotaikas. Šiame tilte – atvirkščiai: tai šviesi, vizualiai lengva juosta.FORMATilto prieigos nuo abiejų krantų įtrauktos į tą patį struktūrinį motyvą, kuriame trinamos griežtos ribos tarp tako ir tilto. Pasukant nuo Vingio tako, einant mišku, tilto pradžia pasitinka skulptūrinėmis paskiromis formomis (aukštis kyla nuo 7cm, ir plečiasi nuo pradinio 15cm storio), kurios po truputi aukštėdamos ir apsijungdamos virsta arkada, ties viduriu išaukštėjančia iki 415 cm (skerspjūvyje sudaro 600cm aukštį ir išsiplečia iki 60cm storio)… ir vėl žemėjančia, bei siaurėjančia formapasiekia
B O T A N I C A
kito kranto Lazdynuose pagrindą. Tilto dinamiška forma išgaunama per jo kreivinę planinę ir aukščių konfigūraciją. KONSTRUKCIJAAtramos ir tiltas – monolitinis gelžbetonis. Arkados paviršių galutinei apdailai naudojamas balintas vaškas. Tilto takų paviršius – šviesiai pilkas struktūrinis rifliuotas betonas (užtikrinantis gerą sukibimą visais metų laikais).Tilto prieigų takai asfaltuojami panaudojant dviejų spalvų asfaltą (tamsiai ir šviesiai pilką).Turėklai ir porankis – cinkuoti ir baltai dažyti vamzdeliai (d30mm); porankis papildomai apdailintas jūrine fanera(balinta, lakuota). Išnaudojant viršutinę tilto konstrukcijos dalį (arkadą), ant jos projektuoijamas apšvietimas ir kitos susisiekimo infrastruktūros detalės (kelio ženklų, nuorodų, informacinių lentelių ar pan. atramos, stulpeliai). Apsaugos zonos po 0,5 m integruojamos į takų pločius. Gaunami 4 takai po 2 metrus (po 2 dviračiams ir pėstiesiems).
APŠVIETIMAS Bendras apšvietimas numatytas nesudėtingas, bet efektingas:pašvietimas iš apačios, juostinius šviestuvus (sutampa su arkų skersmeniu, plotis 4cm) montuojant į dangą po arkomis, kurie tamsiu metu įspūdngai apšviestų tik arkų lankus, o nuo jų atsispindinti šviesa kurtų jaukią bendrą atmosferą. Taip apšviestas, išryškinant arkas, tiltas būtų gerai matomas iš daugelio vietų.Dviračių ir pėsčiųjų takų skiriamąsias juostas taipogi numatyta įrengti su įleidžiamų šviestuvų struktūra.Papildomai numatyti dekoratyviniai kubai: šviestuvai-suolai, lieti iš matinio plastiko, kurių paviršius nuo skleidžiamos šviesos šilumos dalinai įšiltų. Visi takai įjungiami į esamas miesto takų strukūras. Lazdynų pusėje nuo tilto suprojektuoti nusileidimai link Neries kranto: šiaurinėje pusėje pandusas dviračiams, o pietinėje tilto pusėje laiptai pėstiesiems. Vingio parko pusėje numatytas takas ir laiptai prie Neries pakrantės.Tilto parametrai:Pagrindinis tarpatramis – 111m;Bendras ilgis – 240m;Patiltės aukštis Neryje tarp 10 ir 15m;Aukščiausias skerspjūvis – 6.00m;Tilto nuolydis 4%;Prieigos – takai – nuolydis 3%;Plotis – 8.50m;Dviračių dvi juostos – 4.00m;Pėsčiųjų dvi juostos – 3.90m;
.
Projekto autorius Mantas Maziliauskas
Bendradarbiaujant su UAB “Klaipėdos komprojektas” (Povilas Šorys, Gitana Stankienė)